Serwis informacyjny mieszkańców Barlinka i okolic

 

Barlinek Inwestycje Sp. z o.o.

 

SEWD Centrum Drewna

 

Barlinek Inwestycje Sp. z o.o.

 SEWD Centrum Drewna


 sobota 4 maja 2024r.   imieniny: Florian, Grzegorz, Michał

Reklama

A A A
2.3333333333333 1 1 1 1 1 Ocena 2.33 (3)
UNIEWAŻNIONO PRZETARG NA BUDOWĘ II ETAPU OBEJŚCIA

Nie uzyskanie jednoznacznej deklaracji podmiotów zewnętrznych, która potwierdzałaby dotychczasowe ustalenia dotyczące montażu finansowego w zakresie wniesienia części wkładu własnego – taki jest powód unieważnienia przetargu nieograniczonego na roboty budowlane zadania „Budowa obejścia m. Barlinek w ciągu drogi wojewódzkiej nr 151 - etap II”.

 

REKLAMA

Brak pewności finansowania spowodował, że Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich uznał za bezzasadne dalsze prowadzenie postępowania. Przetarg został unieważniony 12 kwietnia. Jak powiedziała naszej redakcji Anna Radziwonowicz Starszy Specjalista w Wydziale Budowy i Nadzoru ZZDW:

 

O losach budowy będą decydowały przyszłe władze Barlinka, chodzi o współfinansowanie tej inwestycji”.

  

M.Przybylska

 

 

Komentarze

+6

Guest

Cytuję Guest:
Cytuję Guest:
Pomysł na obecne rozwiązanie powstał prawdopodobnie już dekadę temu, bądź wcześniej. Wydaje się, że jest to rozwiązanie doraźne. Na stronie barlinek.e-mapa.net można od kilku lat zaobserwować, że są szykowane działki pod drogę łączącą rondo na GT ul. Szosowa do ul. Szosa do Lipian dalej do Ul. Myśliborska za osiedlem i następnie do ul. Gorzowskiej. Prawdopodobnie połączy to oba projekty. Obecnie realizowany i ten po śladzie kolejowym aż planowanego rozwiązania wg wyznaczanych działek. W jakimś celu się je wyodrębnia.

Odciążyć ul. Gorzowska i zrobić drogę z kostki na ul. Długiej do 3.5t. Resztę funduszy relokowac w nowy projekt wspomniany wyżej.


Planowane rondo na 31-go Stycznia może być powodem wywracania się pojazdów. Sprzyja ku temu ukształtowanie terenu + działające siły odśrodkowe. Przy obecnym stanie były chyba już dwa wywroty, a będzie gorzej. Wydaje mi się, że lepsze byłoby zwykłe skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną która w łatwy sposób rozwiązałoby by zwiększone natężenie ruchu w godzinach szczytu wraz z odpowiednimi rozwiązaniami wymuszającymi na kierowcach bezpieczną prędkość przy skręcaniu. Do tego sygnalizacja świetlna w okolicy tego skrzyżowania, zsynchronizowana aby uzyskać efekt zielonej fali.
Aby uratować częściowo wysiłek i koszty przy obecnym wariancie można by od obecnego skrzyżowania na ul. 31-go Stycznia do ul. Gorzowskiej zastosować ruch jednokierunkowy. Uzyska się węższą jezdnię, zmniejszy koszty, o połowę mniejszy ruch i mieszkańcy ul. Długiej nie będą mieli drogi pod oknem. W tym rozwiązaniu "wielkim rondem" były by ul. Gorzowska, 31-go Stycznia i ul. Długa. Widuje się takie rozwiązania w kraju. Planowane rondo na ul. Gorzowskiej też byłoby zbędne. I tak wiadomo że to doraźne. Ewentualne zaoszczędzone środki przekierować pod szybsze końcowe rozwiązanie.
+7

Guest

Cytuję Guest:
Pomysł na obecne rozwiązanie powstał prawdopodobnie już dekadę temu, bądź wcześniej. Wydaje się, że jest to rozwiązanie doraźne. Na stronie barlinek.e-mapa.net można od kilku lat zaobserwować, że są szykowane działki pod drogę łączącą rondo na GT ul. Szosowa do ul. Szosa do Lipian dalej do Ul. Myśliborska za osiedlem i następnie do ul. Gorzowskiej. Prawdopodobnie połączy to oba projekty. Obecnie realizowany i ten po śladzie kolejowym aż planowanego rozwiązania wg wyznaczanych działek. W jakimś celu się je wyodrębnia.

To prawda, ale nie dekadę a już ponad 50 lat temu ul Długa oraz przedłużenie wzdłuż torów (nie zamiast) miała być ulica/obwodnica odciążająca gorzowską, niepodległości i 1. mają. Z kolei na umap.opnestreetmap.fr można zobaczyć odcinek drogi pomiędzy gorzowską i myśliborska. Ciąg dalszy na Geoportalu aż do ronda Katynia i dalej kombatantów. Czy to najlepszy pomysł żeby obwodnica przechodziła przez kombatantów - nie wiem. Ale pewne jest to że zadowolony nie będzie każdy oraz że drogi i ulice muszą powstać. Ruch na naszych drogach wojewódzkich przez Barlinek nie jest też wielki więc to że zostanie przekierowany wylot na ulicę długą to samo w sobie ruchu nie zwiększy do poziomów w dużych miastach a jedynie rozłoży częściowo to co obecnie jest na gorzowskiej na inne odcinki.
+6

Guest

Cytuję Guest:
Pomysł na obecne rozwiązanie powstał prawdopodobnie już dekadę temu, bądź wcześniej. Wydaje się, że jest to rozwiązanie doraźne. Na stronie barlinek.e-mapa.net można od kilku lat zaobserwować, że są szykowane działki pod drogę łączącą rondo na GT ul. Szosowa do ul. Szosa do Lipian dalej do Ul. Myśliborska za osiedlem i następnie do ul. Gorzowskiej. Prawdopodobnie połączy to oba projekty. Obecnie realizowany i ten po śladzie kolejowym aż planowanego rozwiązania wg wyznaczanych działek. W jakimś celu się je wyodrębnia.

Odciążyć ul. Gorzowska i zrobić drogę z kostki na ul. Długiej do 3.5t. Resztę funduszy relokowac w nowy projekt wspomniany wyżej.
+12

Guest

Pomysł na obecne rozwiązanie powstał prawdopodobnie już dekadę temu, bądź wcześniej. Wydaje się, że jest to rozwiązanie doraźne. Na stronie barlinek.e-mapa.net można od kilku lat zaobserwować, że są szykowane działki pod drogę łączącą rondo na GT ul. Szosowa do ul. Szosa do Lipian dalej do Ul. Myśliborska za osiedlem i następnie do ul. Gorzowskiej. Prawdopodobnie połączy to oba projekty. Obecnie realizowany i ten po śladzie kolejowym aż planowanego rozwiązania wg wyznaczanych działek. W jakimś celu się je wyodrębnia.
+3

Guest

To samo czeka Moczkowo, kiedys peryferie dziś już chodniki i infrastruktura.Barlinek się rozwija i będzie rozwijał. Aut przybywa i będzie jeszcze więcej. Pomysłodawca 2 etapu się nie popisał. To samo ze szpitalem i innymi perelkami. Konsekwencje za złe decyzje ? Śmiech ogarnia.
Ta koncepcja miała by racje bytu we wczesnych latach 90tych. Jest mocno spóźniona. Dzisiaj trzeba myśleć o rozwoju, o stworzeniu warunków do inwestowania przez biznes prywatny.
-5

Guest

Cytuję Guest:
Dlaczego nikt głośno nie mówi że czynnik zewnętrzny to nowe władze w Warszawie.Nie ma na nic pieniędzy.Gratuluję mieszkańcom Barlinka wyborów z 13 pażdziernika.A tym co stękają że droga jest źle wytyczona to proponuję jechać tym co jest w tygodniu po 14 godzinie.Głównie chodzi o skrzyżowanie koło Lidla.

Jak mawiał klasyk ,,Pieniędzy nie ma i nie będzie" Wraca stare , ale ważne że są komisje .
+1

Guest

Cytuję Guest:
Cytuję Guest:
Jak można było nie wykorzystać nasypu kolejowego pod drogę?!
Trzeba było nie budować ścieżki rowerowej dla zdjęć z Marszałkiem i poklasku w gazecie tylko myśleć przed. Pomysłodawca mógł przewidzieć że kiedyś ulica która była na obrzezach dziś jest prawie w centrum. 27mln na drogę a tiry dalej przez miasto. Brak słów...


Jestem tego samego zdania. Mam wrażenie, że w tym mieście nikt nie myśli o przyszłości, jest wiele absurdów których można było uniknąć, wcześniejszym mądrym planowaniem.
Jesteśmy spóźnieni z kilkoma inwestycjami. Droga przez ulice Długą jest wręcz niezbędna do realizacji, ale tak jak ktoś wspomniał niżej ze znakiem zakazu powyżej 3,5 T, to usprawni siatkę dróg wewnątrz miasta.
Druga odrębna sprawa, to obwodnica po torach i dalej w kierunku Moczkowa/Brunek. Tutaj tez jest pytanie, czy nie lepiej było pomyśleć o poprowadzeniu tej trasy ulicą Szosa do Lipian i dalej w okolicy sadu (za rondem/stacją paliw) do rozwidlenia w lewo na Moczkowo/Gorzów i prawo na Górny Taras. Taka droga otworzy nowe tereny inwestycyjne, do których dzisiaj nie ma dostępu, a są one nieużytkiem. (Oczywiście jest to dyskusyjne, bo może faktycznie lepszym rozwiązaniem jest droga bezkolizyjna po dzisiejszej ścieżce rowerowej)
Trzecia sprawa, jeśli chodzi o zacofanie. W trakcie opracowania jest aktualizacja MPZP dla Moczkowa i GT. Myśle, że sam Górny Taras powinien być kompleksowo zaktualizowany. 20 lat temu ten plan robił wielkie WOW, ale nie dzisiaj. Te cztery domy wolnostojące, które powstały za nowymi blokami BTBSu kompletnie mi nie pasują, nie ma miejsca na ewentualny elektromarket/ sklep typu dom-ogród i inne usługi, nie ma miejsca na mieszkania deweloperskie i przede wszystkim brakuje zieleni parkowej, czegoś nowego na tym osiedlu, centralnego punktu. Tak na prawdę reszta tego ogromnego terenu wg obecnego planu będzie zabudową jednorodzinną. To wyczerpuje możliwości rozwoju tej części miasta.

Oczywiście wszystko co napisałem jest tylko po to, żeby zobrazować brak długofalowego planowania. I brak bieżących korekt tych planów.


To samo czeka Moczkowo, kiedys peryferie dziś już chodniki i infrastruktura.Barlinek się rozwija i będzie rozwijał. Aut przybywa i będzie jeszcze więcej. Pomysłodawca 2 etapu się nie popisał. To samo ze szpitalem i innymi perelkami. Konsekwencje za złe decyzje ? Śmiech ogarnia.
+2

Guest

Cytuję Guest:
Jak można było nie wykorzystać nasypu kolejowego pod drogę?!
Trzeba było nie budować ścieżki rowerowej dla zdjęć z Marszałkiem i poklasku w gazecie tylko myśleć przed. Pomysłodawca mógł przewidzieć że kiedyś ulica która była na obrzezach dziś jest prawie w centrum. 27mln na drogę a tiry dalej przez miasto. Brak słów...


Jestem tego samego zdania. Mam wrażenie, że w tym mieście nikt nie myśli o przyszłości, jest wiele absurdów których można było uniknąć, wcześniejszym mądrym planowaniem.
Jesteśmy spóźnieni z kilkoma inwestycjami. Droga przez ulice Długą jest wręcz niezbędna do realizacji, ale tak jak ktoś wspomniał niżej ze znakiem zakazu powyżej 3,5 T, to usprawni siatkę dróg wewnątrz miasta.
Druga odrębna sprawa, to obwodnica po torach i dalej w kierunku Moczkowa/Brunek. Tutaj tez jest pytanie, czy nie lepiej było pomyśleć o poprowadzeniu tej trasy ulicą Szosa do Lipian i dalej w okolicy sadu (za rondem/stacją paliw) do rozwidlenia w lewo na Moczkowo/Gorzów i prawo na Górny Taras. Taka droga otworzy nowe tereny inwestycyjne, do których dzisiaj nie ma dostępu, a są one nieużytkiem. (Oczywiście jest to dyskusyjne, bo może faktycznie lepszym rozwiązaniem jest droga bezkolizyjna po dzisiejszej ścieżce rowerowej)
Trzecia sprawa, jeśli chodzi o zacofanie. W trakcie opracowania jest aktualizacja MPZP dla Moczkowa i GT. Myśle, że sam Górny Taras powinien być kompleksowo zaktualizowany. 20 lat temu ten plan robił wielkie WOW, ale nie dzisiaj. Te cztery domy wolnostojące, które powstały za nowymi blokami BTBSu kompletnie mi nie pasują, nie ma miejsca na ewentualny elektromarket/ sklep typu dom-ogród i inne usługi, nie ma miejsca na mieszkania deweloperskie i przede wszystkim brakuje zieleni parkowej, czegoś nowego na tym osiedlu, centralnego punktu. Tak na prawdę reszta tego ogromnego terenu wg obecnego planu będzie zabudową jednorodzinną. To wyczerpuje możliwości rozwoju tej części miasta.

Oczywiście wszystko co napisałem jest tylko po to, żeby zobrazować brak długofalowego planowania. I brak bieżących korekt tych planów.

Guest

Cytuję Guest:
Cytuję Guest:
Dlaczego nikt głośno nie mówi że czynnik zewnętrzny to nowe władze w Warszawie.Nie ma na nic pieniędzy.Gratuluję mieszkańcom Barlinka wyborów z 13 pażdziernika.A tym co stękają że droga jest źle wytyczona to proponuję jechać tym co jest w tygodniu po 14 godzinie.Głównie chodzi o skrzyżowanie koło Lidla.

Władze w Warszawie nie mają nic do dróg wojewódzkich. Finansowanie było dzielone na województwo zachodniopomorskie i gminę Barlinek

A województwo zachodniopomorskie skąd bierze to pieniądze.Ludzie myślcie.Program 100 obwodnic odpłynął.
+6

Guest

Jak można było nie wykorzystać nasypu kolejowego pod drogę?!
Trzeba było nie budować ścieżki rowerowej dla zdjęć z Marszałkiem i poklasku w gazecie tylko myśleć przed. Pomysłodawca mógł przewidzieć że kiedyś ulica która była na obrzezach dziś jest prawie w centrum. 27mln na drogę a tiry dalej przez miasto. Brak słów...

Dodaj komentarz


Wpisy wulgarne, zawierające błędy ortograficzne, hejt, kłótnie, obsceniczne czy obrażające innych komentatorów i naruszające podstawowe zasady netykiety (np. pisane DUŻYMI LITERAMI), nie będą publikowane. Zapraszamy do kulturalnej dyskusji. Nie odpowiadamy na anonimowe komentarze. Zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj? Napisz do nas redakcja@barlinek24.pl lub użyj przycisku "Zgłoś administratorowi". Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy. Prosimy nie podpisywać anonimowych komentarzy z imienia i nazwiska. Regulamin komentarzy.

Twój komentarz nie został opublikowany? Skorzystaj z fb i komentuj pod postem na naszym profilu B24.

Kod antyspamowy
Odśwież