barlinek BARLINEK
Barlinek barlinek
Menu główne
Moje Miasto
Historia Barlinka
Barlinek z lotu ptaka
Barlinek nocą...
Barlinek wczoraj i dziś
Ciekawostki z Barlinka
Gdzie to jest?
730 lat Barlinka - film
Niezbędnik
Ważne telefony
Przegląd prasy
Puls Barlinka
Echo Barlinka
Zamówienia na telefon
Pizza na telefon
VIP Pizza
Pizzeria Verona
Pizzeria Wielkopolanka
Na Murze Bar&Grill
Komunikacja
Logowanie
Polecamy
Relacja z VII Sesji RM - 28.04.2011r Drukuj Email
Oceny: / 1
KiepskiBardzo dobry 
02.05.2011.

Image
Relacja z VII Sesji RM
W dniu 28 kwietnia 2011r w auli Szkoły Podstawowej nr 1 odbyła się VII sesja Rady Miejskiej w Barlinku. Na wstępie Przewodniczący odczytał proponowany porządek obrad, do którego zgłoszono dwie poprawki.

Image video

Na wniosek Przewodniczącego Komisji Finansowo - Budżetowej i Planowania Gospodarczego Pawła Lewczuka motywującego zmianę koniecznością gruntownej analizy i rozpatrzenia wniosków osób fizycznych, z proponowanego porządku obrad usunięto projekt uchwały w sprawie zmiany „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Barlinek”. Radni nie zaakceptowali wprowadzenia do porządku obrad uchwały dotyczącej ustalenia opłat za korzystanie z cmentarzy komunalnych w Barlinku.

Sekretarz poprzedniej sesji – radny Mariusz Maciejewski zaproponował przyjęcie protokołu z VI Sesji RM, co Rada zaakceptowała jednogłośnie.

REKLAMA

Tradycyjnie najciekawszym punktem obrad były zapytania i wolne wnioski:
- radny Zbigniew Blezień pytał o szczegóły dotyczące przystanku autobusowego przy ulicy Szosa do Lipian w związku z realizowaną inwestycją drogową
- radny Eugeniusz Trafalski zadał pytanie dotyczące wykorzystania niewykorzystanych funduszy sołeckich z lat poprzednich oraz słabego zabezpieczenia od strony ratownictwa medycznego w Barlinek (tylko jedna karetka) i możliwości poprawy tego stanu rzeczy
- radny Roman Wilk zadał pytanie dotyczące możliwości interwencji Burmistrza Barlinka w sprawie naprawy wozu bojowego OSP Mostkowo (obecnie wóz od 2,5 miesiąca jest niesprawny, co powoduje duże zagrożenie dla mieszkańców Mostkowa) oraz kto jest odpowiedzialny z ramienia Gminy za bezpieczeństwo przeciwpożarowe. Kolejne pytanie dotyczyło zgody Gminy Barlinek na powstanie schroniska dla psów w miejscowości Żelice.
- radna Alicja Czerniejewska wnioskowała o podjęcie działań dotyczących regularnego kontrolowania prędkości pojazdów poruszających się ulicą Gorzowską przez drogówkę
- radny Mariusz Maciejewski ponownie pytał o termin rozpoczęcia budowy centrum handlowego na GT, możliwość kontynuacji przecinki koron drzew przy ulicy Podgórnej oraz cyklicznego zasmradzania osiedla GT przez jedną z firm
- pan Mirosław Przyborowski zgłosił zastrzeżenia dotyczące rzetelności i terminowości publikowania w BIP Gminy Barlinek projektów uchwał przygotowywanych na sesje RM oraz zadał pytanie dotyczące przebudowy ulicy Stodolnej

Odpowiadając na pytania Pani Burmistrz Amelia Pakosz, Pani Skarbnik oraz Burmistrz Zygmunt Siarkiewicz poinformowali, że przystanek na ulicy Szosa do Lipian będzie umieszczony w nieco innym miejscu, a wnioski o zwrot funduszu sołeckiego można składać do 31 maja. Poniżej wypowiedź Burmistrza Barlinka w formie video.

Następnie Komendant policji poinformował, że w okresie letnim barlinecka policja będzie wykorzystywała miernik prędkości nie tylko na ulicy Gorzowskiej, aby poprawić bezpieczeństwo i pohamować nieco zapędy kierowców.

Realizacja pozostałych punktów porządku obrad przebiegła sprawnie. Propozycje uchwał spotkały się z akceptacją Radnych Rady Miejskiej z wyjątkiem punktów 17 i 18, w których Rada nie wyznaczyła przedstawicieli do pracy w zespole ds. partycypacji w ramach projektu „Decydujmy razem” oraz do pracy w zespole d/s analizy dotychczasowej formy organizacyjnej Szpitali Powiatowych.
Na zakończenie Przewodniczący poinformował przybyłych o zbliżających się uroczystościach państwowych, terminie najbliższej sesji oraz innych imprezach gminnych.

Porządek obrad VII Sesji Rady Miejskiej
1. Otwarcie obrad.
2. Przedstawienie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokółu z VI sesji.
4. Zapytania i wolne wnioski.
5. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
6. Sprawozdanie z działalności Ośrodka Pomocy Społeczne j w Barlinku.
7. Informacja nt. bezrobocia w Gminie Barlinek.
8. Informacja nt. działalności sołectw w Gminie Barlinek.
9. Projekt uchwały w sprawie określenie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat i trybu ich pobierania.
10. Projekt uchwały w sprawie upoważnienie Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Barlinku do prowadzenia postępowania i wydawania decyzji administracyjnych z zakresu pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów z Gminy Barlinek.
11. Projekt uchwały w sprawie zasad usytuowania na terenie Gminy Barlinek miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych.
12. Projekt uchwały w sprawie uchwalenia „Programu usuwania wyborów zawierających azbest dla Miasta i Gminy Barlinek na lata 2011- 2032".
13. Projekt uchwały w sprawie założenia cmentarza komunalnego w Barlinku.
14. Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Barlinek na 2011 rok.
15. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie na czas nieoznaczony w trybie przetargu ustnego nieograniczonego nieruchomości stanowiącej własność Gminy Barlinek - dz. 568.
16. Pakiet projektów uchwał w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie na czas nieoznaczony w trybie bezprzetargowym nieruchomości stanowiącej własność Gminy Barlinek (6 projektów uchwał).
17. Projekt uchwały w sprawie wyznaczenia radnych Rady Miejskie j w Barlinku do udziału w pracach zespołu ds. partycypacji w ramach projektu „Decydujmy razem - wzmocnienie mechanizmów partycypacyjnych w kreowaniu i wdrażaniu polityk publicznych oraz podejmowaniu decyzji publicznych"
18. Projekt uchwały w sprawie wyznaczenia przedstawiciela Rady Miejskiej w Barlinku do udziału w pracach zespołu do przeprowadzenia analizy dotychczasowej formy organizacyjnej Szpitali Powiatowych i przedstawienia możliwych kierunków zmian w tym zakresie.
19. Sprawozdanie Burmistrza Barlinka z działalności w okresie międzysesyjnym.
20. Sprawy różne.
21. Zakończenie obrad.


Odsłon: 2315 | Drukuj

Bądź pierwszym który skomentuje

  • Tylko zarejestrowanii użytkownicy mogą dodawać komentarze. Proszę zaloguj się lub zarejestruj. Rejestracja jest jednoznaczna z akceptacją regulaminu.
  • Zauważyłeś błąd w serwisie, a może masz jakąś sugestię? Zgłoś go tutaj.
  • Za wszelkie uwagi będziemy bardzo wdzięczni.

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.1.4.3
Polska adaptacja - JoomlaPL.com Team

 
Sondy
Czy gmina powinna po raz kolejny wesprzeć finansowo policję?
 
Reklama
Ogłoszenia
Sprzedam dom na wsi z ogrodem
Sprzedam wózek dla lalek
Telefon MaxCom MM822BB gwarancja! cena 100 zł
MATIZ 2000 ROK - sprzedam
Odkurzacz wodno-piorący
Fotorelacje
Ostatnie komentarze
27.02.07:56
 POLICJA ZNOWU W POTRZEB
(10 komentarzy)
26.02.21:31
 BRATEK TRZYMA KCIUKI ZA
(1 komentarz)
26.02.20:16
 Wszystko co dobre... cz
(1 komentarz)
26.02.17:16
 ZLIKWIDUJĄ PODSTAWÓWKĘ?
(11 komentarzy)
25.02.17:55
 Kolorowy oddział
(2 komentarze)
Polecamy
Redakcja serwisu barlinek24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść nadesłanych artykułów, komentarzy do nich, jak również wpisów na forum.
Wszystkie zdjęcia chronione są prawami autorskimi. Obowiązuje całkowity zakaz kopiowania i upublicznienia ich bez wiedzy i zgody autora.
Niezależny Portal Internetowy S.C. - Rok założenia 2007
Wszelkie prawa zastrzeżone.