barlinek BARLINEK
Barlinek barlinek
Menu główne
Moje Miasto
Historia Barlinka
Barlinek z lotu ptaka
Barlinek nocą...
Barlinek wczoraj i dziś
Ciekawostki z Barlinka
Gdzie to jest?
730 lat Barlinka - film
Niezbędnik
Ważne telefony
Przegląd prasy
Puls Barlinka
Echo Barlinka
Zamówienia na telefon
Pizza na telefon
VIP Pizza
Pizzeria Verona
Pizzeria Wielkopolanka
Na Murze Bar&Grill
Komunikacja
Logowanie
Polecamy
W lodówce zostało jedynie światło? Drukuj Email
Oceny: / 2
KiepskiBardzo dobry 
13.07.2015.

Image
Dietetyczne porady
Jeżeli całą zimę przeleżałeś na kanapie przełączając kanały w TV, nie zważając na to co ląduje na twoim talerzu, nie oczekuj cudów. Bądź realistą - na zdrowie i szczupłą sylwetkę musimy pracować cały czas ale jeszcze nie wszystko stracone! Śpieszymy ci na pomoc z kilkoma wskazówkami, co zrobić aby wyglądać i czuć się dobrze na wakacje.

1. Wyrzuć śmieci
...zwłaszcza te, które zalegają w Twojej lodówce! Pozbądź się napojów gazowanych, słodyczy oraz gotowych obiadów. W lodówce zostało jedynie światło? To znak, że już najwyższy czas zmienić swoje żywieniowe przyzwyczajenia! To pierwszy krok w dobrym kierunku. A teraz możesz ruszać na zakupy. Bierz kartę i długopis w rękę! Podpowiadamy, co powinno znaleźć się w Twoim koszyku.

2. Wysmukl sylwetkę – pozbądź się obrzęków
Latem, priorytetem staje się odpowiednie nawodnienie organizmu. Wysokie temperatury sprzyjają zatrzymywaniu się płynów metabolicznych w organizmie. Zdarzyło ci się kiedyś, że poszłaś na plażę, a po kilku godzinach ciężko było wciągnąć na siebie te same spodenki lub włożyć buty? Tak, to właśnie jeden z objawów zatrzymanej wody. Paradoksalnie, im więcej wody wypijesz, tym mniej zatrzyma się w organizmie. Lato to czas kiedy zapotrzebowanie na wodę rośnie. Powinniśmy wypijać ok. 2-2,5litrów wody w ciągu dnia. Nie sugeruj się marką – czytaj etykiety, wybieraj wody mineralne zamiast źródlanych.

REKLAMA

3. Podkręć metabolizm
Zwłaszcza teraz, kiedy czasu jest niewiele, pilnuj się dwukrotnie! Jedz 5 małych posiłków dziennie i zadbaj o odpowiednią ilość błonnika. To bardzo ważne, żeby pilnować wyznaczonych godzin. Organizm szybko “programuje się” wedle naszego działania i po kilku dniach, sam będzie dopominał się posiłków o określonej porze, bez konieczności pilnowania zegarka. Warto do swojej codziennej diety włączyć przyprawy. Curry, kurkuma, imbir chilli – mają działanie rozgrzewające dzięki czemu przyspieszą spalanie tkanki tłuszczowej, natomiast zioła działają bardziej łagodząco i wspomagają drenowanie zatrzymanej wody.

4.Efekt płaskiego brzucha
Niestety nie ma dietetycznego triku, który w magiczny sposób sprawi, że oponka nagle zniknie ale wiemy co zrobić, aby nieco podratować sytuację. Należy jednak zastanowić się co jest nie tak z Twoim brzuchem. Jeżeli jest to nadmiernie zgromadzona tkanka tłuszczowa, warto przejść na lekkostrawną dietę i nieco obniżyć kaloryczność. Sięgaj po owoce, które w swoim składzie zawierają enzymy trawienne, które wspomogą trawienie białek i spalanie tkanki tłuszczowej w obrębie brzucha.

I pamiętaj! Nie jedz owoców na deser po posiłku – zaczną fermentować w jelitach potęgując wzdęcia. Jeżeli jednak dokuczają ci wzdęcia bądź zaparcia warto zacząć dzień o 2 szklanek ciepłej wody z cytryną i sokiem z aloesu. Jedz powoli, dokładnie przeżuwając każdy kęs, dzięki temu unikniesz połykania powietrza. Z tego samego powodu warto zrezygnować z gumy do żucia oraz picia przez słomkę. Wykluczenie napojów gazowanych jest chyba oczywiste. Możesz wspomagać się herbatą z kopru lub szałwią o działaniu rozkurczowym i wiatropędnym. Zadbaj również o odpowiednią florę jelitową – tu z pomocą przyjdą ci jogurty, kefiry, maślanki lub dodatkowe suplementy w postaci żywych kultur bakterii (dzięki nim unikniesz również zatrucia pokarmowego podczas wyjazdu w nowe miejsce).

5. Zredukuj widoczność cellulitu
Problem tzw. „pomarańczowej skórki” dotyka niemal wszystkich kobiet i coraz więcej mężczyzn. Wyeliminowanie go w 100% jest bardzo trudne i czasochłonne, co nie oznacza, że nie da się z tym nic zrobić na kilka dni przed wyczekiwanym urlopem. Z pomocą nadchodzi woda – im więcej wypijesz jej w ciągu dnia, tym lepiej. Pamiętaj również o ograniczeniu soli, która może zatrzymywać wodę.

Dodatkowo, wspomagaj się owocami – tymi o dużej zawartości wody (truskawki, arbuzy, melony), enzymów trawiennych (ananas, kiwi) oraz tymi o fioletowym zabarwieniu (winogrona, borówki, porzeczki). Unikaj używek tj. kawa, papierosy,  które mogą jedynie nasilać problem. Dobre efekty uzyskasz, gdy połączysz dietę i oczywiście aktywność fizyczną z działaniem z zewnątrz tj. masażem i kosmetykami. Stosuj to połączenie regularnie, najlepiej 2xdziennie i postaw na te preparaty, które w składzie mają m.in. morszczyn, bluszcz, eukaliptus, cynamon.

6. Wykorzystaj wolną chwilę na aktywność fizyczną
Spalisz trochę kalorii, pobudzisz metabolizm a przy okazji będziesz mieć okazję aby złapać trochę słońca. Pamiętaj, opalenizna optycznie nas wyszczupla!

7. Skorzystaj z dodatkowej pomocy
Tylko odpowiednio odżywiony organizm może sprawnie poradzić sobie z niedoskonałościami. W niektórych przypadkach niezbędna jest suplementacja, która idąc w parze z odpowiednią dietą i trwałą zmianą stylu życia daje wymierne efekty. Nie zapomnij jednak, że taka kuracja może odbywać się wyłącznie pod okiem specjalisty, który na podstawie szczegółowych badań dobierze odpowiednią suplementację. Dodatkowo zawsze możesz liczyć na wsparcie psychiczne i motywację ze strony dietetyka, które są bardzo ważne podczas procesu odchudzania.

Wprowadzając na stałe zalecenia dietetyka, zmienimy swoje nawyki żywieniowe, poprawimy stan naszego zdrowia i utrzymamy smukłą sylwetkę nie tylko w okresie wakacyjnym.

Polecamy wypróbować przepis na chłodnik ze świeżego ogórka, który orzeźwi nawet w najbardziej upalny dzień!

Image  

Składniki: duży świeży ogórek, 250ml jogurtu naturalnego, 250ml kefiru, kilka listków mięty, sok z 1 niedużej cytryny lub limonki, pieprz, sól do smaku oraz koperek (opcjonalnie).

Sposób przygotowania: Ogórka obrać, pokroić na małe kawałki i zmiksować z jogurtem oraz kefirem. Dodać sok i przyprawy, posypać koperkiem. Wstawić do lodówki, podawać na zimno z listkami mięty.

Smacznego życzy Centrum Dietetyczne Naturhouse! 

Kącik dietetyczny >>>      


Odsłon: 1174 | Drukuj

Bądź pierwszym który skomentuje

  • Tylko zarejestrowanii użytkownicy mogą dodawać komentarze. Proszę zaloguj się lub zarejestruj. Rejestracja jest jednoznaczna z akceptacją regulaminu.
  • Zauważyłeś błąd w serwisie, a może masz jakąś sugestię? Zgłoś go tutaj.
  • Za wszelkie uwagi będziemy bardzo wdzięczni.

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.1.4.3
Polska adaptacja - JoomlaPL.com Team

 
Sondy
Budynek po dawnym ekonomiku to dobre miejsce na:
 
Reklama
Ogłoszenia
Pomoc w domu - praca
Poszukiwana osoba do sprzątania biur
Mieszakanie 3 - pokojowe do wynajęcia
Kalosze rozm. 34 - sprzedam
Adidasy rozm. 35
Fotorelacje
Ostatnie komentarze
24.02.16:57
 ZLIKWIDUJĄ PODSTAWÓWKĘ?
(7 komentarzy)
24.02.12:27
 Kolorowy oddział
(1 komentarz)
22.02.23:07
 POZNAJ SWOJEGO DZIELNIC
(3 komentarze)
22.02.18:57
 ARTUR PARTYKA GOŚCIEM S
(10 komentarzy)
22.02.08:31
 Impresje Kobiece w BOK
(5 komentarzy)
Polecamy
Redakcja serwisu barlinek24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść nadesłanych artykułów, komentarzy do nich, jak również wpisów na forum.
Wszystkie zdjęcia chronione są prawami autorskimi. Obowiązuje całkowity zakaz kopiowania i upublicznienia ich bez wiedzy i zgody autora.
Niezależny Portal Internetowy S.C. - Rok założenia 2007
Wszelkie prawa zastrzeżone.