barlinek BARLINEK
Barlinek barlinek
Menu główne
Moje Miasto
Historia Barlinka
Barlinek z lotu ptaka
Barlinek nocą...
Barlinek wczoraj i dziś
Ciekawostki z Barlinka
Gdzie to jest?
730 lat Barlinka - film
Niezbędnik
Ważne telefony
Przegląd prasy
Puls Barlinka
Echo Barlinka
Zamówienia na telefon
Pizza na telefon
VIP Pizza
Pizzeria Verona
Pizzeria Wielkopolanka
Na Murze Bar&Grill
Komunikacja
Logowanie
Polecamy
Obudź się na wiosnę! Drukuj Email
Oceny: / 1
KiepskiBardzo dobry 
25.03.2016.

Image
Obudź się na wiosnę!
Wraz z pierwszym dniem wiosny, przychodzi czas na zmiany. Jedni robią porządki w szafie, inni w życiu, a jeszcze inni w lodówce. Co mamy więc ze sobą wspólnego ? Każdy z nas chce być zdrowy, a do tego wyglądać i czuć się dobrze. Wszystkie te aspekty łączy jedno - zdrowy styl życia. Teraz jest idealny czas na to aby w szczególny sposób zadbać o siebie, oczyścić się z toksyn i zgromadzonych przez zimę zapasów.

Image foto 

Dietetycy są zgodni - podstawą zdrowego odżywienia i jednym z warunków utrzymania zdrowej wagi jest regularność posiłków. "Sekret zdrowia i szczupłej sylwetki tkwi w regularności posiłków, czyli systematycznym dostarczaniu pożywienia, aby organizm miał energię i witalność na cały dzień. Nawet gdy na początku nie odczuwamy głodu, a zbliża się pora jedzenia, nie należy odwlekać posiłku, a tym bardziej zupełnie z niego rezygnować, z myślą, że zaoszczędzimy kilka kalorii. Jego pominięcie, w efekcie, może wywołać napad wilczego głodu, co skończy się spożyciem większej porcji jedzenia niż planowaliśmy" - mówi Dietetyk Naturhouse w Barlinku

Twoim największym sprzymierzeńcem powinna stać się woda. Nawadnianie organizmu, czyli temat o którym każdy mówi, ale jeszcze nie każdy praktykuje. Jako, że organizm ludzki w głównej mierze składa się z wody - jest ona najistotniejszym składnikiem naszej diety. Oczywiście, pewne jej ilości dostarczamy wraz z pożywieniem ale nie zwalnia nas to z dostarczania jej w czystej postaci. Szacuje się, że powinniśmy wypijać min. między 1,5 - 2 litry czystej wody w ciągu dnia (oczywiście, im większa aktywność fizyczna i wyższa temperatura, tym większe zapotrzebowanie). Dlaczego? Powodów jest wiele, natomiast pierwszorzędną sprawą jest prawidłowe funkcjonowanie naszego organizmu - krótko mówiąc, bez wody nie ma życia. Ponadto, woda rewelacyjnie pobudza, oczyszcza ze zgromadzonych toksyn, dzięki czemu znacznie poprawia się samopoczucie, jak również wspomaga redukcję wagi, poprzez usuwanie nadmiernie zgromadzonych płynów metabolicznych.

Podstawowym składnikiem wiosennej diety są świeże owoce i warzywa. Wg. najnowszych zaleceń (piramida żywieniowa), wśród tych produktów, znaczną część (bo 3/4) powinny stanowić warzywa, natomiast owoce (1/4) powinny podlegać większej kontroli, z uwagi na zawarte w nich cukry proste. Najlepiej spożywać produkty sezonowe tzw. "nowalijki", które są bardzo dobrym źródłem  składników odżywczych, niezbędnych do tego, by przebudzić nasz organizm z zimowego snu. Produkty te, są także bogate w błonnik pokarmowy, który usprawni procesy trawienne oraz spotęguje uczucie sytości, dzięki czemu łatwiej pozbyć się zgromadzonych przez zimę kilogramów. Na korzyść wiosennych nowalijek przemawia również ich dostępność, cena i oczywiście smak!

REKLAMA

Nie powinniśmy zapominać o białku, które potrzebne jest m.in. do pobudzenia metabolizmu. Najlepiej przyswajalną formę białka znajdziemy w jajach kurzych ale można czerpać je również z chudego mięsa, ryb oraz nabiału.

Wiosna to także idealny moment na rozpoczęcie swojej sportowej przygody. Pierwsze promyki słońca i wyższa temperatura zachęcają do aktywności na świeżym powietrzu. Pamiętaj, aby znaleźć dziedzinę sportu, która będzie dopasowana do Twoich możliwości i będzie sprawiać Ci przyjemność. Możliwości jest na prawdę wiele - możesz jeździć na rowerze, rolkach, biegać lub po prostu spacerować. Kiedy wprawisz swoje ciało w ruch, z pewnością szybciej zauważysz pierwsze efekty!

Metoda "małych kroków", czyli stopniowego wprowadzania drobnych zmian pozwoli Ci na wypracowanie w sobie zdrowych nawyków, które pozostaną z Tobą na dłużej. Jeżeli jednak zależy Ci przy tym za większej redukcji wagi, warto zgłosić się do specjalisty, który ułoży dla Ciebie jadłospis, tak aby odbyło się to w zdrowy, racjonalny sposób, jak również zmotywuje do działania w chwilach słabości.

PRZEPIS NA RATATOUILLE

SKŁADNIKI: 1 bakłażan, 1 cukinia, 2 duże pomidory, 1/2 czerwonej papryki, 1/2 zielonej papryki, 1/2 żółtej papryki, 1 duża cebula, 1 ząbek czosnku, 1/2 łyżeczki tymianku, rozmarynu oraz cząbru, 1 liść laurowy, 1 łyżka oleju, sól, pieprz.

Image 

PRZYGOTOWANIE: Bakłażany oczyścić, pokroić w dużą kostkę, oprószyć solą i odstawić na 20 minut, następnie opłukać wodą. Papryki bez gniazd nasiennych pokroić w paski, a cukinię w grubą kostkę. Pomidory sparzyć, obrać ze skórki i pokroić na kawałki. Cebulę oraz czosnek obrać i posiekać. Olej rozgrzać w rondlu i zeszklić na niej cebulę. Dodać pomidory i smażyć ok. 5 minut. Włożyć paprykę, bakłażan, cukinię, czosnek i liść laurowy. Podlać odrobiną wody, przyprawić solą, pieprzem i ziołami. Przykryć i dusić na małym ogniu ok. 20 minut. Przed podaniem można posypać danie świeżą natką pietruszki.

Smacznego życzy Centrum Dietetyczne Naturhouse Barlinek!


Odsłon: 1342 | Drukuj

Bądź pierwszym który skomentuje

  • Tylko zarejestrowanii użytkownicy mogą dodawać komentarze. Proszę zaloguj się lub zarejestruj. Rejestracja jest jednoznaczna z akceptacją regulaminu.
  • Zauważyłeś błąd w serwisie, a może masz jakąś sugestię? Zgłoś go tutaj.
  • Za wszelkie uwagi będziemy bardzo wdzięczni.

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.1.4.3
Polska adaptacja - JoomlaPL.com Team

 
Sondy
Jak oceniasz zimowe utrzymanie dróg i chodników?
 
Reklama
Ogłoszenia
Specjalista ds. usług gastronomicznych - praca
Lokal handlowo/uslugowy - sprzedam
Sprzedam mieszkanie w centrum Barlinka
SPRZEDAM - VOLKSWAGEN POLO III
Mercedes 124 - sprzedam
Fotorelacje
Ostatnie komentarze
17.01.19:14
 Rekord barlineckiego Fi
(1 komentarz)
17.01.07:09
 Ratowanie nietoperzy
(3 komentarze)
15.01.20:21
 Barlineckie Morsy w Koł
(5 komentarzy)
15.01.20:04
 CO DALEJ Z PLAŻĄ MIEJSK
(7 komentarzy)
15.01.18:07
 Wręczono Złote Barlinec
(1 komentarz)
Polecamy
Redakcja serwisu barlinek24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść nadesłanych artykułów, komentarzy do nich, jak również wpisów na forum.
Wszystkie zdjęcia chronione są prawami autorskimi. Obowiązuje całkowity zakaz kopiowania i upublicznienia ich bez wiedzy i zgody autora.
Niezależny Portal Internetowy S.C. - Rok założenia 2007
Wszelkie prawa zastrzeżone.