barlinek BARLINEK
Barlinek barlinek
Menu główne
Moje Miasto
Historia Barlinka
Barlinek z lotu ptaka
Barlinek nocą...
Barlinek wczoraj i dziś
Ciekawostki z Barlinka
Gdzie to jest?
730 lat Barlinka - film
Niezbędnik
Ważne telefony
Przegląd prasy
Puls Barlinka
Echo Barlinka
Zamówienia na telefon
Pizza na telefon
VIP Pizza
Pizzeria Verona
Pizzeria Wielkopolanka
Na Murze Bar&Grill
Komunikacja
Logowanie
Polecamy
DLACZEGO WARTO SCHUDNĄĆ? Drukuj Email
Oceny: / 2
KiepskiBardzo dobry 
30.04.2016.

Image
KOKTAJL
Nadwaga i otyłość nie są jedynie problemem estetycznym, ale stanowią coraz bardziej powszechny problem zdrowotny, dotyczący coraz większej liczby osób - nie tylko dorosłych, ale także dzieci i młodzieży. W związku z obchodzonym 22 maja Europejskim Dniem Walki z Otyłością chcielibyśmy zwrócić uwagę na to, jakie zagrożenia dla zdrowia niesie za sobą zbyt wysoka masa ciała.

Nadwaga a otyłość
Nadwaga jest definiowana jako nadmierna masa ciała, której wartość przekracza normy wagi zdrowej (swoją zdrową wagę można określić podczas konsultacji z dietetykiem). Następstwem nadwagi jest otyłość, o której mówimy gdy zawartość tkanki tłuszczowej w organizmie kobiety przekracza 30% całkowitej masy ciała, a u mężczyzn 25%.
 
Przyczyny gromadzenia kilogramów
Skupiając się na temacie konsekwencji wynikających z nadwagi czy otyłości, warto zastanowić się co jest powodem gromadzenia się nadmiernych kilogramów. Przyczyn nadwagi jest wiele – począwszy od dziedziczenia skłonności do tycia czy zaburzeń hormonalnych, po czynniki na które mamy bezpośredni wpływ. Najczęściej spotykamy się z drugą możliwością. Bywa tak, że przyczyny wzrostu kilogramów są nam znane, ale nie do końca jesteśmy świadomi co robimy źle i nie potrafimy na nie wpłynąć: nadmierne spożywanie produktów wysoko przetworzonych, brak ruchu, objadanie się, nieregularność posiłków, słone i słodkie przekąski, napoje gazowane….lista jest długa. Często nie zdajemy sobie sprawy jak pozornie drobne „grzechy” wpływają na stan naszego zdrowia.

REKLAMA

Groźne skutki
Otyłość jest głównym czynnikiem ryzyka rozwoju chorób takich jak: nadciśnienie, miażdżyca, cukrzyca 2 stopnia, a nawet niektóre nowotwory. Przykładowo – gdy wartość BMI przekracza liczbę 30, ryzyko wystąpienia cukrzycy jest aż 42-krotnie większe u mężczyzn i aż 93-krotnie u kobiet w stosunku do osób ze zdrową masą ciała! Wraz z każdym przybranym kilogramem powyżej przyjętej normy, rośnie także ryzyko wystąpienia nadciśnienia tętniczego, podwyższonego cholesterolu i uszkodzenia naczyń krwionośnych. Jeśli nie podejmiemy działań mających na celu utratę zbędnych kilogramów, możemy doprowadzić do zwyrodnienia stawów, trudności z oddychaniem, bezsenności, otłuszczenia narządów wewnętrznych, niedoborów składników mineralnych i ogólnego osłabienia organizmu. U osób z nadwagą czy otyłością już nawet niewielki ubytek masy ciała ma ogromny wpływ na poprawę wyników badań. Zredukowanie masy ciała o 5,5% pozwala obniżyć frakcję złego cholesterolu o prawie 12%.

Jak walczyć z nadwagą?
Wprowadzenie zdrowych nawyków żywieniowych do naszej diety pomoże nam poprawić stan zdrowia, samopoczucie oraz wygląd. Warto więc podjąć walkę o swoje zdrowie! Choć często samodzielne poradzenie sobie ze zbędnymi kilogramami jest trudne, można skorzystać z pomocy specjalisty do spraw żywienia. Dietetyk po niezbędnych badaniach i pomiarach, a także przeprowadzeniu dokładnego wywiadu żywieniowo-medycznego dopasuje kompleksową i skuteczną kurację odpowiadającą na potrzeby danego organizmu. Należy pamiętać, że ludzie w zależności od wieku, wykonywanego zawodu, trybu życia i przebytych chorób znacznie różnią się od siebie. Dieta każdego z nas powinna więc być dobrana indywidualnie do naszych preferencji. Nie warto korzystać z gotowych ogólnie dostępnych kuracji, gdyż nawet te najpopularniejsze mogą być nieodpowiednie dla naszego organizmu.

KOKTAJL Z SIEMIENIEM
Składniki:
• szklanka mleka lub kefiru
• 1/2 pomarańczy
• kiwi
• brzoskwinia
• krążek świeżego ananasa
• 1 łyżeczka mielonego lnu

Przygotowanie:
Do pokrojonych owoców dodajemy Levanat Transit i zalewamy mlekiem lub kefirem. Można dorzucić truskawki lub maliny. Miksujemy aż do uzyskania gładkiej masy.

Kącik dietetyczny >>>      

Image 


Odsłon: 742 | Drukuj

Bądź pierwszym który skomentuje

  • Tylko zarejestrowanii użytkownicy mogą dodawać komentarze. Proszę zaloguj się lub zarejestruj. Rejestracja jest jednoznaczna z akceptacją regulaminu.
  • Zauważyłeś błąd w serwisie, a może masz jakąś sugestię? Zgłoś go tutaj.
  • Za wszelkie uwagi będziemy bardzo wdzięczni.

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.1.4.3
Polska adaptacja - JoomlaPL.com Team

 
filmy
Sondy
Jak oceniasz zimowe utrzymanie dróg i chodników?
 
Reklama
Ogłoszenia
Specjalista ds. usług gastronomicznych - praca
Lokal handlowo/uslugowy - sprzedam
Sprzedam mieszkanie w centrum Barlinka
SPRZEDAM - VOLKSWAGEN POLO III
Mercedes 124 - sprzedam
Fotorelacje
Ostatnie komentarze
17.01.19:14
 Rekord barlineckiego Fi
(1 komentarz)
17.01.07:09
 Ratowanie nietoperzy
(3 komentarze)
15.01.20:21
 Barlineckie Morsy w Koł
(5 komentarzy)
15.01.20:04
 CO DALEJ Z PLAŻĄ MIEJSK
(7 komentarzy)
15.01.18:07
 Wręczono Złote Barlinec
(1 komentarz)
Polecamy
Redakcja serwisu barlinek24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść nadesłanych artykułów, komentarzy do nich, jak również wpisów na forum.
Wszystkie zdjęcia chronione są prawami autorskimi. Obowiązuje całkowity zakaz kopiowania i upublicznienia ich bez wiedzy i zgody autora.
Niezależny Portal Internetowy S.C. - Rok założenia 2007
Wszelkie prawa zastrzeżone.