piątek 20 kwietnia 2018r.   imieniny: Agnieszka, Czesław, Czech

Reklama

barlinek

W dniach 7-8.04.2018 r. w Bodstedt odbył się obóz szkoleniowy niemieckiej kadry żeglarskiej w klasie Cadet w którym brał również udział przedstawiciel naszego Klubu Żeglarskiego SZTORM Barlinek - Staś Wołoszyn. Nasi niemieccy partnerzy z Klubu Żeglarskiego Segelclub Zeuthen e.V. w tym roku zaproponowali utworzenie międzynarodowej załogi w składzie: Franz Erpenbeck – sternik, Stanisław Wołoszyn – załogant.

Obóz został zakończony regatami kwalifikacyjnymi do Mistrzostw Świata w klasie Cadet (Cadet World Championship 2018). Do udziału w regatach zostały zaproszone załogi z Czech, Belgii, Hiszpanii. Dzięki zaangażowaniu naszych trenerów: Arkadiusza Wołoszyna i Kamili Skowron oraz nieocenionej pomocy naszego kolegi tłumacza Przemka Nisiewicza, oprócz Stasia biorącego udział w kwalifikacjach, mogły wziąć udział jeszcze dwie załogi z Polski. Pojechaliśmy z dwoma załogami w składzie: Oliwia Michalewicz – sternik, Natalia Metryka – załogant i Kuba Ciesielski – sternik, Krystian Michalewicz – załogant. Jako dodatkowy opiekun pojechał tata Oliwki i Krystiana - Maciej Michalewicz.

REKLAMA

Wyjazd był bardzo udany, pogoda i wiatr dopisały aż w nadmiarze. Zdarzyła się sytuacja bez precedensu, Franz i Staś zakwalifikowali się i startują razem w MŚ 2018 r w klasie Cadet, więc nasz klub będzie miał po raz pierwszy w swojej historii reprezentanta na imprezie takiej rangi. Finał MŚ również odbędzie się na zalewie w Bodstedt, ale wcześniej chłopaków czekają jeszcze regaty w Holandii.

„Wyszliśmy o czwartej rano, ciężko było wstać,
A north-westowa szóstka jeszcze nie przestała wiać.
Przysypane piaskiem oczy i o suchym pysku,
Słoneczko jeszcze spało, gdy ciągnęliśmy po klapowisku...”
(Jerzy Porębski – Najdroższy śledź)

A my już w drodze... przed nami pierwsze regaty w sezonie i od razu międzynarodowe. Kuba i Krystek, Oli i Natala - nasze dwie Cadetowe załogi. No i Staś który ma obóz treningowy na MŚ w Cadecie... Jedziemy do Bodstedt !!!

7.04 - No i jesteśmy. Pogoda słoneczna, silny wiatr 5B w porywach do 6. Warunki idealne na żeglowanie. Na starcie stanęły załogi z Niemiec, Czech, Hiszpanii, Belgii, no i nasze najpiękniejsze żagle z symbolem POL... Po odprawie (dwujęzycznej niemiecko-angielskiej) łódki zostały otaklowane, zwodowane i ekipy ruszyły na linię startu. W planach są przewidziane na dzisiaj 4 biegi. My niestety jesteśmy na brzegu, ale z motorówki na bieżąco Arek przekazuje informacje przez krótkofalówkę. Przed dzieciakami kilka godzin pływania, a my cierpliwie czekamy na wiadomości z wody... Dzień późno skończył się dla reprezentacji K.Ż. Sztorm Barlinek. O godzinie 18.00 zeszliśmy z wody. O 19.00 była kolacja później czas wolny dla dzieciaków, gry w piłkę i integracja. Po pełnym dniu wrażeń dzieciaki padły. Kadra trenerska wymieniała się jeszcze doświadczeniami z pozostałymi trenerami. Ponad 30 Cadetów. Polska, Niemcy, Czesi, Belgowie, Hiszpanie. Warunki dość ciężkie, masa wywrotek. Dzieciaki są niesamowite, wstają i płyną dalej. Jutro o 10 start do dzisiejszych biegów.

8.04 - Zaczynamy drugi dzień. Dzieciaki przez noc naładowały akumulatory i prują dalej. Skąd one mają tyle energii? Wczoraj Oli i Natala miały przymusową kąpiel. Cytując Oliwię: "tatuś, to było pyk i leżałyśmy". Dzisiaj miało wiać słabiej, ale czy ja wiem... ? może lekko słabsze szkwały są, ale czwórka dmucha na pewno. Dla nas to jest wyjazd treningowy, ale pływać w takim towarzystwie (w końcu są to eliminacje do mistrzostw świata), nawet treningowo, to i tak jest sztuka. Wielki szacun dla naszych dzieciaków.

Jedziemy do domu. Bodstedt pożegnało nas piękną słoneczną pogodą i prawie letnią temperaturą. Wracamy pełni wrażeń, emocji i doświadczeń. Dzieciaki z tyłu w busie nie mogą się nagadać. Nasze załogi dzielnie walczyły, Staś z Franzem zajęli 2 miejsce i zakwalifikowali się do Mistrzostw Świata w klasie Cadet - wieeeeeeelkie gratulacje dla nich. Wszyscy zdobyli bezcenne doświadczenie, przekonali się, że mogą podjąć walkę z najlepszymi załogami w Europie, a były to nie tylko ich pierwsze regaty w tym roku, ale w ogóle pierwsze zejście na wodę w tym sezonie. Po raz pierwszy startowaliśmy w eliminacjach Mistrzostw Świata !! Wszyscy są zadowoleni, my jesteśmy mega dumni z dzieciaków. Za rok MŚ w Cadecie są w Polsce!!!