pldaenfrdeuk

 środa 19 czerwca 2019r.   imieniny: Borzysław, Gerwazy, Sylweriusz

Reklama

A A A
0 1 1 1 1 1
barlinek

Jak w ogóle można świadomie udzielić poparcia wyborczego komukolwiek z kandydatów w tych wyborach samorządowych w Naszej gminie, kiedy praktycznie nic nie wiemy o jakichkolwiek różnicach światopoglądowych pomiędzy Nimi???

Wręcz na podstawie ich wyjątkowo zdawkowych programów kampanijnych można odnieść bardzo nieprzyjemne wrażenie, że na dobrą sprawę każdy z nich mógłby się pod nimi u wszystkich swoich konkurentów podpisać, skoro tego rodzaju nic niewiążące ogólniki temu wyborczemu zaciemnianiu wyłącznie de facto służą.

 

REKLAMA

 

Dlatego niniejszym apeluję, aby Mieszkańcy Gminy Barlinek mieli realną możliwość bezpośredniego przepytania na neutralnym gruncie wszystkich kandydatów w najbardziej dla siebie kluczowych kwestiach, a nie byli wyłącznie skazani na sponsorowane artykuły reklamowe ich sztabów wyborczych, z których poza laniem stricte propagandowej wody nic konkretnego nawet nie wynika.

Stąd też aż się prosi, aby chociaż w ten ostatni weekend przedwyborczy zarezerwować najobszerniejszą barlinecką salę w Kinie Panorama, gdzie np. w jednogodzinnych debatach spotkaliby się tylko Ci kandydaci, którzy zabiegają o konkretny mandat z danego okręgu.

Z tego by wynikało, że na 15 okręgów na Radnych i jednego na Burmistrza mielibyśmy w sobotę i niedzielę od godziny 9.00 do 17.00 po osiem takich debat, z czego każdy Wyborca zainteresowany byłby siłą rzeczy tylko dwoma, na które spokojnie mógłby wygospodarować sobie te dwie godziny (choćby przez następny tydzień odtwarzając ich przebieg w internecie, gdzie powinny być udostępnione do wglądu), w czasie których na tyle wyrobiłby sobie zdanie, aby później 21 października uniknąć głosowania w ciemno na chybił trafił.

Oczywiście ten powyższy apel wszyscy Kandydaci mogą wspólnie zignorować, aby tym samym poprzestać na wygodnickim ukrywaniu się pod swoimi wyjątkowo enigmatycznymi szyldami Komitetów, ale to będzie świadczyło tylko o tym, że mają bardzo lekceważący stosunek do tutejszych Mieszkańców i kompletnie nie zależy im na wysokiej frekwencji przy urnach wyborczych, gdyż w zupełności zadowolą się bardzo słabym mandatem udzielonym im jedynie przez ich najbliższe towarzystwo wzajemnej adoracji.

[Dane personalne do wiadomości redakcji]

 

Komentarze  

-2 # Guest 2018-10-14 17:17
Nie atakujcie Kandydatów Oni i tak przeżywają duży stres- pytajcie ich o programy jakie będą popierać. W obecnym systemie radny ma niewiele do powiedzenia decyduje Burmistrz. No chyba, że Rada stanie mu okoniem.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
-2 # Guest 2018-10-12 11:02
Wybory i po wyborach będą sie walać pełno ulotek po ulicach . Już sie walają i kto to posprząta?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+4 # cwiklinski 2018-10-11 18:23
Cytuję Guest:
Cytuję Guest:
A po co kandydaci mają się wysilać? I tak wybrany zostanie 1 burmistrz i 15 radnych. I co miesiąc, przez 4 lata, na konto będą wpływać apanaże. Tak było dotąd i teraz też tak będzie. Obecna rada na początku kadencji zdecydowała, że nie będzie imiennych zapisów wyników głosowań, że nie interesuje radnych kontakt z ich wyborcami w trakcie kadencji na służbowe adresy mailowe, że najwygodniej będzie tak po cichu, anonimowo, dojechać do następnych wyborów. Nie wiem jak głosowali radni w konkretnych sprawach, więc nie mogę ocenić ich dokonań. A przy urnie mam jedyne kryterium - nie zagłosuję na tych którzy już byli, właśnie dlatego.


Większość z was wypowiada się pod nickiem "Guest" i nie ma odwagi napisać imienia nazwiska etc. a macie czelność namawiać radnych (w tym przyszłych radnych) do debaty i wyzywać ich od tchórzy? do tego macie mierną wiedzę podstawową na temat chociażby długości kadencji. Do tego można było przyjść na KAŻDE posiedzenie i dodać swoje 5 groszy ale po co? Lepiej po pracy piwko otworzyć a przed wyborami pluć incognito w internecie!!! Żal...



Do Guest 25
1. Rozumiem że to Ty jestes ten, który "ma odwagę" podpisać się imieniem i nazwiskiem.
Wyjaśnij, proszę, "Guest 25" to Twoje imię, czy nazwisko?
2. po co cytujesz inną wypowiedź skoro się do niej nie odnosisz?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
0 # Guest 2018-10-11 17:19
Pewne miejsce w Radzie Miasta to przyrzeczenie załatwienie sprawy zatruwania Górnego Tarasu przez Hacon. Wszyscy kandydaci na radnych, którzy w tych dniach odwiedzają mnie zobowiązują się zająć się tym problemem. Zobaczymy po wyborach czy będzie: "najpierw na mnie zagłosujcie potem w .... pocałujcie"
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+2 # cichy38 2018-10-11 15:04
Nie patrzmy na zdjęcia- duże plakaty bez tekstu, zapoznajmy się z programem, znajdźmy coś, co i włączmy się do realizacji; wybierzmy osobę adekwatną do powierzonego jej stanowiska; empatyczną, wykształconą i mającą doświadczenie; czy wiek się liczy?- do czego?- młodzi i starsi mają innowacyjne pomysł- dajmy im działać, a nie udowadniać, albo obiecywać
.....
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+4 # Guest 2018-10-11 09:57
bardzo trafny komentarz !

z ulotek wrzucanych do skrzynek
nic nie wynika dla wyborcy

czy mamy wybierać ?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
-7 # Guest 2018-10-10 19:58
Cytuję Guest:
A po co kandydaci mają się wysilać? I tak wybrany zostanie 1 burmistrz i 15 radnych. I co miesiąc, przez 4 lata, na konto będą wpływać apanaże. Tak było dotąd i teraz też tak będzie. Obecna rada na początku kadencji zdecydowała, że nie będzie imiennych zapisów wyników głosowań, że nie interesuje radnych kontakt z ich wyborcami w trakcie kadencji na służbowe adresy mailowe, że najwygodniej będzie tak po cichu, anonimowo, dojechać do następnych wyborów. Nie wiem jak głosowali radni w konkretnych sprawach, więc nie mogę ocenić ich dokonań. A przy urnie mam jedyne kryterium - nie zagłosuję na tych którzy już byli, właśnie dlatego.


Większość z was wypowiada się pod nickiem "Guest" i nie ma odwagi napisać imienia nazwiska etc. a macie czelność namawiać radnych (w tym przyszłych radnych) do debaty i wyzywać ich od tchórzy? do tego macie mierną wiedzę podstawową na temat chociażby długości kadencji. Do tego można było przyjść na KAŻDE posiedzenie i dodać swoje 5 groszy ale po co? Lepiej po pracy piwko otworzyć a przed wyborami pluć incognito w internecie!!! Żal...
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+7 # Guest 2018-10-10 18:59
Przecież można zrobić relacje z takiej debaty na żywo a dla tych, którzy nie mogli by oglądać zrobić film i udostępnić. A poza tym to jak nam się nie chce iść na takiego debaty i interesować się nimi to możemy mieć tylko pretensję do siebie, że ten czy inny zostaję Radnym czy Burmistrzem i wydaje Nasze pieniądze lekką ręką np. na dokończenie "średnicówki" czy "obejścia". Wysłać oficjalne zaproszenia do kandydatów i sprawdzić ich reakcję. Tego co odmówi można od razu odrzucić bo to znaczy, że traktuję nas jak jakiś odbiorców reklam w stylu "proszku do prania".
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+4 # Guest 2018-10-10 17:10
A mnie się wydaje, że frekwencja na takiej debacie byłaby niewielka, ale może za pierwszym razem. Żeby wykształcić społeczeństwo obywatelskie, trzeba od czegoś zacząć. Nie tylko w Barlinku, ale w Polsce w ogóle mało jest miejsc, w których takie debaty się odbywają. Nie ma tradycji przepytywania, rozliczania radnych czy burmistrzów z tego co zrobili. Myślę, że wynika to po części z tego, że w małej społeczności ludzie żyją w pewnych układach rodzinnych, pracowniczych itp. i w związku z tym lepiej się nie narażać, a po części z tego, że niestety jesteśmy bardzo łatwowiernym społeczeństwem, które lubi słuchać tych wszystkich obiecanek i łudzić się, że tym razem nas nie oszukają...
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
-8 # Guest 2018-10-10 12:39
Ciekawe te wasze komentarze . Bo ilu z was robiło by to za darmo ? No ilu ? Chętnych brak ? Może i mało robią ! Może wszystko się samo robi ?! Może znów bajki o basenie, muszli koncertowej, plaży, drogach rowerowych, szlakach przygody itp itd. Ale ktoś niestety musi tam zasiadać no właśnie ktoś ! Musi ! Czy to będzie kowalski czy nowak to tak naprawdę 1 h** bo dla was to i tak tylko kolejny pazerny ! Jeśli nie ma kasy na towszystko to cóż oni mogą zrobić ? Przepraszam od siebie dać ?????
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
-4 # Guest 2018-10-10 12:29
Po co ten cyrk, chyba że dla organizatorów-reklamodawców skoro najlepszą formą takiej debaty w samorządzie są sesje rady gminy to w ostatnich 4 latach około 12 rocznie czyli pewnie ok 50 razy w tej kadencji wszyscy chętni na wszelkiego rodzaju stanowiska mieli okazję podebatować, pokazać się, zawnioskować, przekonywać do swoich pomysłów, zaprezentować swoje programy, składać wnioski do Strategii Barlinka itd. to jest fundament każdego samorządu, najlepsza nauka samorządu, od tego należy zacząć ocenę kandydata: ile razy byłeś/łaś na sesji swojej gminy/powiatu?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+8 # Guest 2018-10-10 10:21
Warto skorzystać z nadarzającej się okazji i porozsyłać (z załączonym linkiem do tego demaskacyjnego apelu) zapytania do wszystkich kandydatów, czy sami oni wezmą udział w takiej debacie, choćby nawet ich konkurenci okazali się pospolitymi tchórzami, mającymi w pogardzie jakikolwiek publiczny kontakt z wyborcami - wtedy będziemy mieć dosłownie czarno na białym, komu faktycznie zależy na opinii tutejszych mieszkańców, a kto chce się jedynie tylko załapać na ciepłą posadkę, na której będzie mógł swoimi czysto karierowiczowskimi decyzjami szkodzić Nam wszystkim do woli, skoro nikt go nie będzie mógł po takim nieuświadomionym wyborze pociągnąć później do jakiejkolwiek odpowiedzialności.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
-8 # Guest 2018-10-10 09:59
Wiele osób pchających się do władzy to nauczyciele - wszyscy ich znamy, obecnych rządzących - też znamy, byłych rządzących - też znamy,wiele osób rozdaje ulotki osobiście - mamy okazje z Nimi porozmawiać. Kogo nie znamy? młodych- którzy się pchają, a nie powinni, bo nic nie zrobią ($), średnia do wyborów powinna być między 35-55, osoby starsze(seniorzy) - nie będę komentować ich kandydatury bo jest to aż śmieszne. Debata nie jest potrzeba, Barlinek jest mały, znamy się doskonale - nie znają się Ci co nie uczestniczą w życiu publicznym, politycznym i kulturalnym - więc po co wgl masz głosować, jak budzisz się z dnia na dzień co 4 lata...? Pozdrawiam...
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+15 # Mały Kazio 2018-10-10 08:15
Bo oni , jak na nich ludziska patrzą, słuchają, sprawdzają jakie mają zdanie, po prostu się wstydzą, krępują niezdrowym zainteresowaniem gawiedzi. No bo jak można korespondować w dzisiejszych czasach z mieszkańcem - niech wszystko przechodzi przez biuro rady, wszak tam będa wiedzieli co ważne a co można olać. Główny cenzor MM wskaże własciwą ścieżkę, drogę a nawet autostradę poprawności politycznej.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+12 # Guest 2018-10-10 08:07
Przecież nie od dziś wiadomo, że wszyscy kandydaci pchają tam tylko dla kasy... A że ludzkość jest coraz bardziej leniwa to i kandydatom na radnych itp. nie chce się podjąć nawet minimum wysiłku, aby pokazać jakie ma się zamiary co do naszej gminy. Myślę, że każdy z nas już wie ile będzie zrobione dla Barlinka - tyle co w sprawie kampanii (czyt. zaśmiecanie miasta plakatami).
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+25 # cwiklinski 2018-10-10 07:35
Cytuję Guest:
obiecanki. A o obecnych radnych jakies statystyki jak głosowali, składali wnioski, pracowali w komisjach itp? czy RODO zabrania sprawdzania radnych by dalej mogli obiecywać? Tak sie rodzi brak zaufania do władzy i niska frekwencja.

Statystyk nie ma, bo na początku kadencji obecna Rada odrzuciła pisemny wniosek zgłoszony na Sesji, aby wyniki głosowań zapisywane były imiennie. Odrzuciła też pisemny wniosek o podanie do wiadomości mieszkańców służbowych adresów mailowych radnych jako formy bieżącego kontaktu z wyborcami. I spokojnie, bezstresowo, w skuteczneji zolacji od mieszkańców i ich problemów, mijają właśnie cztery lata suto opłaconej służby radnych społeczeństwu. Powinno ono wierzyć, że o jego interesy radni zadbali znakomicie i pracowali ofiarnie w pocie czoła. Po co jakieś statystyki imienne?, po co kontrola wybranych najlepszych z najlepszych? Przeciez oni byli tacy otwarci na kontakty z wyborcami na codzień! Nawet oszczędzili ludziom fatygi udziału w sesjach, po co mają forsować schody do Panoramy, patrzeć na ręce i jakieś wnioski zgłaszać? Pomogło RODO, taki uniwersalny wytrych...
Ponieważ nie mogę się dowiedzieć jak radni głosowali w konkretnych sprawach i nie mogę ich ocenić, o co zadbali na początku kadencji, na mój głos nie mogą liczyć. Zagłosuję na nowe twarze.
Może bedą lepsi.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
-3 # Guest 2018-10-10 03:31
No i co będzie debata i do Panoramy przyjdzie 10 osób.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+25 # Guest 2018-10-09 21:06
A po co kandydaci mają się wysilać? I tak wybrany zostanie 1 burmistrz i 15 radnych. I co miesiąc, przez 4 lata, na konto będą wpływać apanaże. Tak było dotąd i teraz też tak będzie. Obecna rada na początku kadencji zdecydowała, że nie będzie imiennych zapisów wyników głosowań, że nie interesuje radnych kontakt z ich wyborcami w trakcie kadencji na służbowe adresy mailowe, że najwygodniej będzie tak po cichu, anonimowo, dojechać do następnych wyborów. Nie wiem jak głosowali radni w konkretnych sprawach, więc nie mogę ocenić ich dokonań. A przy urnie mam jedyne kryterium - nie zagłosuję na tych którzy już byli, właśnie dlatego.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+7 # Guest 2018-10-09 20:03
Jak najbardziej debata, przynajmniej na poziomie kandydatów na Burmistrza. Przy pięciu kandydatach ciężko się zdecydować. A przynajmniej jakiś wywiad z kandydatami żeby wypowiedzieli się na najważniejsze tematy. Co do radnych to może po jednym radnym do miasta i jedynki do powiatu ale już mało czasu.... ***
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+22 # Guest 2018-10-09 20:02
Drodzy kandydaci - jeśli macie coś do zaoferowania to pokażcie się na merytorycznej debacie, a nie całe miasto obklejone plakatami.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+13 # Guest 2018-10-09 19:35
Proszę o informację dlaczego UMiG Barlinek nie informuje osób, które mają zasiąść w komisjach wyborczych, trochę ktoś sobie strzela w kolanko albo mają swoich ludzi do obsadzenia. Teraz widać jak dziala całe zaplecze. Dobrze opisane jest w artykule "towarzystwo wzajemnej adoracji"
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+18 # Guest 2018-10-09 19:27
Witam pragnę poinformować osoby które zasiądą w obwodowych komisjach wyborczych iż jutro w panoramie odbywa się szkolenie dla członków w/w komisji. Niestety urzędnik wyborczy postanowił poinformować smsem tylko niektóre osoby. I tu od razu nasuwa się pytanie dlaczego ?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+10 # Guest 2018-10-09 19:09
Popieram!
Prosze o opinie nt. planowanej obwodnicy.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+23 # TBM58 2018-10-09 17:40
Cytuję TBM58:
Widocznie kandydaci nie mają nic nowego do powiedzenia.Tak jeden czy drugi albo trzeci powielają pomysły juz dawno zgłoszone i nie realizowane.Bo co jeszcze można barliniakom obiecać.Basen już był,może skocznie narciarską?
Ale zacytuję samego siebie.Może ktoś z kandydatów zapewni mnie i przekona do głosowania jedynie wtedy ,gdy zapewni ,że plaża miejska wróci pod skrzydła magistratu i zostanie doprowadzona do stanu używalności w 100%.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+10 # Mały Kazio 2018-10-09 17:39
A może normalnie normalność a nie wieczne wodotryski
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+26 # TBM58 2018-10-09 17:35
Widocznie kandydaci nie mają nic nowego do powiedzenia.Tak jeden czy drugi albo trzeci powielają pomysły juz dawno zgłoszone i nie realizowane.Bo co jeszcze można barliniakom obiecać.Basen już był,może skocznie narciarską?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+20 # Guest 2018-10-09 17:30
- popieram i akceptuję!!!- bardzo słuszny apel, spostrzeżenie i wniosek. W sumie wszystkie deklaracje,obiecanki i programy są b. do siebie podobne!!!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+28 # Guest 2018-10-09 17:03
Fajna inicjatywa, popieram w 100%.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+22 # Guest 2018-10-09 16:58
obiecanki. A o obecnych radnych jakies statystyki jak głosowali, składali wnioski, pracowali w komisjach itp? czy RODO zabrania sprawdzania radnych by dalej mogli obiecywać? Tak sie rodzi brak zaufania do władzy i niska frekwencja.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+23 # Guest 2018-10-09 16:26
Jak najbardziej popieram ten pomysl
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+28 # Guest 2018-10-09 16:10
No nareszcie ktoś się odważył o tym głośno powiedzieć. Teraz wasza kolej kandydaci. Pokażcie że idziecie po coś a nie tylko dla pieniędzy i przystąpcie do debaty! Szczególnie wszyscy kandydaci, łącznie z aktualnym Burmistrzem, który przypominam 4 lata temu bał się przystąpić do debaty z jego ówczesnym konkurentem.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi

Dodaj komentarz

Wpisy wulgarne, zawierające kłótnie (tzw. trolling), obsceniczne czy obrażające innych komentatorów i naruszające podstawowe zasady netykiety (np. pisane DUŻYMI LITERAMI), nie będą publikowane. Zapraszamy do kulturalnej dyskusji. Nie odpowiadamy na anonimowe komentarze. Nie publikujemy komentarzy z błędami ortograficznymi. Prosimy zaloguj się lub zarejestruj. Rejestracja jest jednoznaczna z akceptacją regulaminu.

Kod antyspamowy
Odśwież