pldaenfrdeuk

 sobota 19 września 2020r.   imieniny: Alfons, Konstancja, Teodor

Reklama

A A A
5 1 1 1 1 1 Ocena 5.00 (8)

Rozpoczęta w październiku 2017 roku budowa obejścia Barlinka w ciągu DW 151, trwała blisko dwa lata. Dziś, 19 lipca w okolicach wjazdu na średnicówkę od strony ul. 31 Stycznia, odbyła się uroczystość, podczas której oficjalnie otwarto 2,28 km odcinek drogi biegnącej po byłej linii kolejowej.

W spotkaniu udział wzięli m.in. marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz, wicemarszałek Tomasz Sobieraj, Burmistrz Barlinka Dariusz Zieliński, Jerzy Wawrzyniak, Józef Faliński, Zygmunt Siarkiewicz, dyrektor ZZDW Michał Żuber, starosta powiatu myśliborskiego Andrzej Potyra, Przewodniczący RM Mariusz Maciejewski wraz z Radnymi, przedstawiciele firmy Skanska wykonawcy obejścia Barlinka oraz przedstawiciele Zachodniopomorskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.

REKLAMA

Jak podkreślał marszałek Olgierd Geblewicz, otwierana właśnie średnicówka, jest jedną z najważniejszych inwestycji na drogach wojewódzkich w ostatnim czasie. Z uwagi na obciążone centrum Barlinka i przejeżdżającymi przez nie blisko 10 tysiącami samochodami na dobę, konieczne było znalezienie alternatywnych dróg. Była linia kolejowa okalająca miasto, okazała się więc znakomitym miejscem na wybudowanie obejścia. Koszt całego zadania wyniósł 23,6 mln zł, z czego dofinansowanie unijne to 14,85 mln zł. Gmina Barlinek dołożyła ponad 8 mln zł. 

 

W ramach budowy rozebrano i postawiono dwa nowe wiadukty przy ul. Tunelowej i ul. Ogrodowej oraz most łączący ul. Podwale z ul. Kasprowicza. Powstały dwa ronda. Na budowanym odcinku przebudowano sieć energetyczną, gazową, wodociągową, ciepłowniczą i teletechniczną. Postawiono oświetlenie uliczne i ekrany dźwiękochłonne. Ustawiono nowe znaki (w tym znaki z wyświetlaczem dynamicznej prędkości pojazdu) oraz wymalowano znaki poziome. Na nowej drodze prędkość ograniczona jest do 70 km na godzinę. Najważniejsze, o czym mieszkańcy Barlinka powinni pamiętać, zmieniona została organizacja ruchu zarówno od strony ul. 31-go Stycznia jak i od ul. Św. Bonifacego, Pełczyckiej, Dworcowej, 1-go Maja. Zadanie było realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego WZ na lata 2014-2020.

 

Przypomnijmy, że to nie koniec inwestycji. W projekcie jest obecnie II etap budowy, który będzie stanowił kontynuację drogi DW 151 od początku średnicówki czyli ul. 31-go Stycznia DW 156 do DW 151 (skrzyżowanie ulic Gorzowskiej i Długiej). Inwestycja zakłada budowę ronda na skrzyżowaniu z ul. 31-go Stycznia. 10 października 2018 roku w Barlineckim Ośrodku Kultury, podpisano list intencyjny ws. przystąpienia do realizacji budowy II etapu obejścia Barlinka wzdłuż DW 151. Dwa miesiące później, w grudniu tego samego roku, województwo zachodniopomorskie zawarło umowę na opracowanie dokumentacji dla zadania pn. Budowa obejścia m. Barlinek w ciągu drogo woj. Nr 151 – etap II” z terminem realizacji do 30.11.2020r.

monikary

Foto: Jacek Słomka

Komentarze

-2

Guest

Ciekawa jestem czy ludzie z bloku koło lidla kupujac mieszkania wiedzieli ze za kilkablat beda mieli średnicówke pod oknami. Troche lipa.
+3

Guest

Po prawej stonie widac znak koniec terenu zabudowanego wiec rozpędziłam sie do prawie 80 a tam dalej jest ten dziwny pomiar predkosci i mi krzyczało na czerwono zwolnij. Co za bzdura w niezabudowanym przecież mozna 90 jechac to nie rozumiem dlaczego krzyczy zwolnij.
+4

Guest

Cytuję TBM58:
Cytuję Guest:
Uważam, że mądrzejsze byłoby przeniesienie drogi z rynku poza zabudowania miasta a nie w spokojną do tej pory okolicę z zabudową jednorodzinna. Panie burmistrzu to były Pana marzenia aby droga powstała w tym miejscu ale czy mieszkańców? Czy to można nazwać obwodnicą? Raczej nie :D
Bo to nie jest obwodnica.

to po co ona powstała. Skoro nie jest obwodnicą. 2 km drogi za 25 milionów. Barlinkowi potrzebna była obwodnica a nie taki drogi substytut. I przyda się albo nie.... Porażające
+4

Guest

Cytuję Guest:
zapoznałem się i miejsce było i palny też ale.... teraz też da się zrobić tylko trzeba głowy użyć !

tylko szkoda, że wcześniej nie użyto głowy tylko spełniano marzenia kosztem miasta i większości jego mieszkańców :sad:
+1

Guest

Tak jest w całej Polsce gminy zadłużają się na max-a a przed wyborami to już wogóle odchodzi festiwal projektów. Przykładem zarządzania gmina jest tzw Stoczniowiec , Ekonomik itd... tyle potrafią ale ważne ze jestem radnym i jest kasa. Gdyby nie ustawy to radnych w Barlinku powinno być góra 5 ! a nie jak w Los Angeles 15 ! Widzisz podatniku te różnicę ? Jaki radny jak zona czy syn pracuje u burmistrza to co będzie glosować przeciwko ? Fikcja fikcję goni i tyle. pozdr Adam ps. osobiście nie mam do nikogo z urzędu osobistych obiekcji chodzi mi tylko o to co robimy z naszym domen.
+4

Guest

A jesteś pewien że tu rządzi burmistrz a nie pan M.M i ci co od ponad 30 lat siedzą w radzie komisjach itd... sami głosowaliście za tymi ludźmi więc ?
+12

Guest

Wszystko pięknie, mam tylko nadzieje że pobocza będą poprawione i te chwasty usunięte z nasypów, bo środek fajny a pobocza porażają,
+2

Guest

Porozumiał się w 2007 lub 2008. W 2010 miała się rozpocząć budowa i zakończyć w 2012.
Link do artykułu na B24
Niestety leciały kłody z każdej strony...
+4

Guest

Cytuję Guest:
Fajna ta droga, teraz trzeba zabiegać o dalszy ciąg :lol:

A dalszy ciąg to bedzie do Gorzowa? Czy z Gorzowa? Bo tam chyba tylko jedna nitka sie zmieści. Śmieszna ta cała inwestycja OBEJŚCIEM zwana

Dodaj komentarz


Wpisy wulgarne, zawierające błędy ortograficzne, kłótnie, obsceniczne czy obrażające innych komentatorów i naruszające podstawowe zasady netykiety (np. pisane DUŻYMI LITERAMI), nie będą publikowane. Zapraszamy do kulturalnej dyskusji. Nie odpowiadamy na anonimowe komentarze. Prosimy zaloguj się lub zarejestruj. Rejestracja jest jednoznaczna z akceptacją regulaminu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - napisz do nas . lub użyj przycisku "Zgłoś administratorowi". Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy.